zondag 20 september 2009

50. Update ...

Even een kort bericht, want vandaag weinig tijd besteed; van 11 tot 2uur. In die tijd wel even kans gezien om alle liggers van boven open te slijpen om de tunnel helemaal bloot te leggen. Dat is wel gelukt, maar er zit nog geen beweging in omdat ie aan de onderkant op de meeste liggers nog vastgelast zit. Twee doorslijpschijven verbruikt, want het zijn stevige liggers, op de plaatsen waar de tunneldoorvoeren zitten maar liefst vier lagen van meer dan 1mm dik. Om te voorkomen dat ik straks niet meer weet hoe alles op z'n plaats zat maar weer even een schets gemaakt, met daarin de afstanden tussen de liggers. Ook weer een paar foto's gemaakt. Op korte termijn gaat het restant aan liggers eruit, inclusief de tunnel en de andere geleidingen die erin en eronder lopen. Op de schets kun je zien dat dat er nogal wat zijn.

Ter ondersteuning ook nog even een fotootje ...




Just a short message, because I didn't spend mucht time today; 11AM to 2PM. I managed to open all crossbars right over the tunnel; the tunnel however is still fixed tightly because of the welds under it. I used two grinder discs, because the H-bars are rigid; made of four layers of +1mm steel each at the position of the tunnel. To prevent losing positions of the new bars I made another drawing of the framework, showing distances between the bars. Also made some photos. Soon the whole old construction will be removed, including the tunnel and all other ducts running under it. The drawing shows that there are a lot of these ducts ...

Geen opmerkingen: