zondag 4 oktober 2009

51. Hele handel eruit (Removed it all...)

Vandaag is het gebeurd; de schakeltunnel is eruit en even later zijn ook alle resterende U- en H balkjes van de chassisbalken verwijderd. Henk heeft gewoon de slijptol in het materiaal gezet en eerst de tunnel vrijgemaakt door alle dwarsbalkjes op de meest toegankelijke plaatsen door te slijpen. Na een tiental minuten was de tunnel los van z'n omgeving, weliswaar met nog het nodige restmateriaal er aan hangend, maar dat was er nu met de slijpschijf makkelijk van te scheiden.


Henk houdt hier de schakeltunnel met nog wat restmateriaal omhoog
Hieronder zie je de vrijgemaakte schakeltunnel uit positie, liggend op de resterende dwarsbalkjes.


Weer wat later zijn ook de resten van de H- en U-balken van de chassisbalken verwijderd, evenals het stelsel aan kabeldoorvoeren. De leegte die nu overblijft is die van een gapend gat. Een ravijn tussen twee magere chassisbalken die de kop en de staart nog bij elkaar houden. De linkerwand en het dak houden het zaakje nog bij elkaar. Maar goed dat het geheel in het hijsraam hangt.

Hieronder nog twee foto's in voorwaartse richting vanuit bijna hetzelfde standpunt, met een tijdsinterval van twee weken ... (zoek de tien verschillen)

Alle leidingen van voor naar achter zijn nu verwijderd; de schakeltunnel wordt zorgvuldig van roest ontdaan en gereed gemaak voor hergebruik. De overige geleidingen worden nieuw aangeschaft.


Today it happened; the gearshift tunnel is removed and a little later the remains of the U- and H-crossbars were taken out too. Henk simply took the grinder and started cutting through the material, releasing the tunnel first. It came out with some remaining parts attached to it, but since it was free, removing the attached parts was an easy job. On photo one Henk is holding the tunnel upright, the second photo shows the tunnel next to the position it was in ten minutes earlier. Somewhat later Henk removed the remaining crossbars too, as well as the lot of cable ducts below it. It looks fragile right now, with only two beams holding front and rear together. Actually there's the left cabin wall and the roof adding some strength to the whole and fortunately the structure is kept in position with the hoistframe overhead.
The last two photo's show a view from the same position facing forward, with only two weeks interval. (Find the ten differences ...)

Geen opmerkingen: