zondag 20 februari 2011

64. Spatborden, eindelijk ... (Wheel wells, finally ...)

Vandaag de hechtingen van de binnenspatborden voltooid. (dichtgelast). Is nog een heel minutieus werkje, want voor je het weet heb je er weer een gat bij in plaats van alles dicht. Na veel geschuur-gelas-geschuur- gelas etc. was het binnenspatbord aan de linkerkant gereed. Het resultaat ...

... zit er prachtig in ...

Henk heeft de achterkant van de bus inmiddels onder handen genomen. De bocht waarin de achterlichten zitten; het kontje aan de linkerkant, was onder dikke lagen plamuur verborgen en bleek uit twee over elkaar gelaste delen te bestaan. Het was behoorlijk rot en betekent daarom nog veel extra werk. Zie hieronder ...


Denk je met de opbouw bezig te zijn, blijkt er toch nog heel wat gesloopt te moeten worden ... Verder heeft hij een van de achterkanten van de binnenspatborden op z'n plek gelast en ook alvast een begin gemaakt met de motorruimte.



Nieuw binnenwerk rechtsachter ...
 binnenwerk links alvast op z'n plaats gehouden met klemmen ...

Een stuk gereedschap waar ik erg veel profijt van heb is de magnetische laslamp. Dit is een apparaat met 21 felwitte ledlampjes in een matrix, dat ik overal met de ingebouwde magneet kan vastzetten om de te lassen delen goed te verlichten. Het ding heeft een ingebouwde accu die pér lading uren meegaat. Zoiets had ik veel eerder moeten hebben. Veel handiger dan het gesleep met schijnwerpers op standaard. Hier zie je 'm in gebruik bij het aflassen van het rechter binnenspatbord ...


Volgende week meer ...

Today I finished the stitch-welded inner rear wheel wells. It took a lot more time than expected, because every now and then some small holes appeared in the weld after grinding the welds flat. When I finally finished the left inner part, I grinded it for the last time and finished it with InOx spray. (see upper photo)

Henk started with the removal of the lower rear corners. They were buried in a thick layer of putty and a little later they proved to exist of two parts, one welded over the other, older layer. (2nd photo). We thought we were buidling the car up again, but now it seems we are removing more and more parts after all. He continued with the welding of the rear parts of the inner wheel wells a little later (3rd to 6th photo). The latter photo shows the rear part on the left side, fitted with two clamps to maintain position during welding.

One attribute that proved to be very useful is the magnetic lamp I now use for welding. It has 21 bright LED's, has a magnetic foot and can easily be recharged. I use it with all the welding in difficult corners. This is a part I should have bought much earlier. (Last photo)

To be continued ...

Geen opmerkingen: