maandag 14 april 2008

13. Diverse klussen ...

Zondag 13 april, bericht no. 13 ... als dat maar goed gaat.
Gisteren -zondag dus- eerst wezen kijken naar een T3 camper in het noorden van het land. Was de bedoeling voor komende zomer een camper aan te schaffen en die daarna weer te verkopen. Vraagprijs vond ik wat aan de hoge kant, op de foto's leek het interieur ook niet helemaal kompleet, maar hij zag er aardig uit. Voordat ik verder ging met bieden eerst een afspraak gemaakt om te komen kijken. Toen we de straat inreden zag ik het al; handgeschilderd en de witte verf was voor het gemak ook maar even over de raamrubbers heengestreken. Dan zag je de gaten niet. De achterklep was behoorlijk vergaan en toen Henk met zijn hand even onder het plaatwerk bij het achterwiel voelde vielen er al snel plakken roest onderuit. Hij prikte er zo doorheen. Het interieur; het stonk en er lag een plas water op het aanrechtje/koelkastje. Het dak lekte dus ..."Tja, het had die nacht ook zo hard geregend..!". De binnenkant was afgewerkt met goedkoop materiaal; er hingen draadjes uit het plafond en starten deed ie ook niet. Ja, er was een klein defect aan de dynamo ... die zat er namelijk helemaal niet in. Binnen vijf minuten waren we weer weg.

Later die dag nog naar de loods geweest en geprobeerd om het stuur er af te halen. Ik had van Johan twee pulley-trekkers kunnen lenen, maar geen van beiden pasten om het stuur heen; jammer.
Gelukkig had ik afgelopen vrijdag een lasapparaat kunnen kopen voor een aantrekkelijke prijs, dus met een klein beetje moeite is er wellicht zelf nog iets te fabrieken. Omdat ik nu toch in de loods was heb ik maar even de schuurschijven op de boormachine gezet om hier en daar de oude lak- en plamuurlagen te gaan verwijderen. Inmiddels heb ik van de hele plaat onder aan de linker zijkant de aanhechting bloot liggen. Hoe verder ik naar achteren werkte hoe dikker de plamuurlaag over de lasnaad bleek; op zijn dikst ruim 0,5 cm. Helaas had ik die dag geen CF-kaart in mijn camera, dus deze keer geen foto's; ook niet die mijn vader heeft gemaakt terwijl ik aan het schuren was. Dan maar mijn schetsje van de stuurbevestiging erbij geplaatst, dan valt er toch nog wat te zien. Volgende keer beter ...


Voor de rest rondom huis bezig geweest om het hefdakje (de poptop) een beetje op orde te krijgen. Het lelijke plastic klapraampje eruit gehaald; zat met meer dan vijftig verroeste schroeven in een slordig uitgezaagd gat gemonteerd. Om lekken te voorkomen was door de vorige eigenaar stevig de kitspuit gehanteerd. Binnenkort maar eens kijken naar een fiberglas reparatiekitje.



Volgende keer ... tja wat eigenlijk?? Het wachten is op het verrijdbare karretje, dan pas kan het onderstel er onderuit.

Geen opmerkingen: