zaterdag 29 november 2008

30. Hefdakje uitbesteed ... (Poptop outsourced...)

Afgelopen week heb ik het hefdakje (met het lelijke vierkante gat) afgeleverd bij Holthausen composieten in Zevenaar. Ik was daar al eerder dit jaar in mei, maar vanwege de drukte was er even geen gelegenheid om deze klus er tussendoor te doen. Mij werd geadviseerd om het in het najaar nog eens te proberen. Geen probleem; ik had toch geen haast en ik zag het niet zitten om dat zelf te gaan doen. Het moet wel mooi worden en ik heb heel wat gekluns gezien met reparaties aan polyester en glasvezel delen. Juist omdat dit ding zo zichtbaar op de bus aanwezig is zie ik dit graag deskundig gerepareerd terug. (Heb nog geen afspraak gemaakt over wanneer klaar).





Last week I took the poptop (... with the ugly square hole in it ...) to Holthausen Composites in Zevenaar. I was there earlier this year, in May, but while they were very busy at that time, they advised me to try again in the fall. No problem ... I wasn't in a hurry anyway and neither was I about to fix it myself. It has to be done correctly and I've seen a lot of clumsy repairs on polyester parts. The poptop is a very visible part of my bus, so I prefer to have it fixed by professionals.

Andere camper(s)

Ondertussen ook nog even wat rondgezocht op het web naar een """tijdelijke""" -klassieke- camper voor het komende jaar. (Let op het aantal aanhalingstekens ...). Tijdens deze zoektochten kwam ik natuurlijk ook op andere merken terecht. Een bus die me erg aansprak was een Mercedes O 319 uit 1959. Blijken erg zeldzaam te zijn, al vallen de prijzen me desondanks mee. Vast moeilijk om aan onderdelen te komen ... (let eens op de fraaie "Samba" raampjes bovenin):



Hier is er nog een ... (verkocht!!!)




Other Camper(s)

Meanwhile I have been searching the web for a ""temporary"" classic camper for next year. (Mind the number of quotes ...). Between these searches I obviously came across other makes than VolksWagen of course. A bus that I liked a lot was this Mercedes O 319 from 1959. They appear to be very rare, although prices arer usually a lot lower than most of the splitties. Probably harder to get spare parts ... The one on the top two photos wasn't for sale, the one on the third photo was sold only recently ...

Geen opmerkingen: